خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

یادداشتی به قلم استاد ماشاالله شکاری

جمعه, ۲۹ مهر ۱۴۰۱، ۰۷:۵۰ ق.ظ

 

 

🛑 مردمداری و حسن اخلاق و دوری از تکبر موهوم از ضرورتهای اخلاق مسلمانی، معاشرت مکتبی و حتی رفتار سیاسی است..

✍  به قلم : #ماشااله_شکاری /دانش آموخته ومحقق جامعه شناسی سیاسی

🔹 امروز شاهد حضور یکی از شخصیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی متنفذ  کشور در شهرستان نطنز و بادرود بودیم که با هماهنگی و حسن برنامه ریزی نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی جناب اقای حاج رحمت اله فیروزی پور صورت گرفته بود.

🔹 #ضرغامی از چهره های موفق در ایجاد ارتباط با قاطبه #مردم در #دولت_رییسی است.

➖ به عقیده نویسنده افت و خیزهای او با مردم باید به عنوان #منظومه_رفتاری یک #مدیر_مردمی علاوه بر دولت به بدنه دستگاه‌های اجرایی در استانها و سهرستان ها نیز منتقل شود.

➖او راه با مردم بودن و برای مردم بودن را بلد است، خود از انقلابیون است و اهداف انقلاب ۵۷ را می داند به همین خاطر دولت انقلابی را فرصتی برای جا باز کردن خود در #دل_مردم می بیند!
چون سیاسی است نه سیاسی کار، سیاستمدار جریان ساز است و شخصیت مستقل، انقلابی، علمی و فرهنگی او چنین اجازه ای را می دهد..
🔹وقتی با گروه ملبّس به #قزلباشها در #اردبیل مواجه می شود و از حقوق پایین میراث فرهنگی ها می‌شنود، تاکید می کند هیبت خود را چون قزلباش حفظ کند که میداند حقوق کارمندان این وزارتخانه کم است باید فکری کرد، وقتی از #زاینده_رود بازدید می‌کند در پاسخ به عتاب جوانی از نبود آب در این رودخانه پاسخ منطقی می دهد، چایی می خورد پولش را حتی با انعام می پردازد، از جوان نوازنده ای که با آمدن ضرغامی سکوت میکند، خود در خواست #موسیقی می‌کند، اما ملاحظات شرعی را هم‌ دارد، حداقل جلوی دوربین اُجرتی از این بابت پرداخت نمی کند.
مطایبه ای که با جوانان می‌کند معلوم است که راه ورود به #دل_جوانان را بلد است.
در گفتگو با شخصیت بانوی فرانسوی _ایرانی مدیر موزه مردم‌شناسی و گردشگری کودک رهگشا در #بادرود به درستی باب گفتگو و مذاکره را باز نمود و فعالیت فرهنگی #خانم_میریام_گوتس را ظرفیت قوی برای #نفی_ایران_هراسی در حوزه سرمایه گذاران خارجی معرفی نمود..!!
با کودکان و مادران سالخورده بادرودی به مهربانی و با تقدیم کارت هدیه به کودکان و با سایر فعالان و کنشگران اجتماعی با مزاح و زبان عامیانه و خودمانی و با سرمایه گذاران گردشگری بادرودی و نطنزی و خالدابادی و ابیانه ای از باب دلگرمی و حمایت و دستگیری برامد..!!

🔹در کنار اینها از بحث های اساسی و حوزه کاری خود در لابلای این افت و خیزها غافل نمی‌شود چه در حوزه میراث فرهنگی که معلوم است طرح جامعی از قوت ها و ضعف های وزارت متبوعش دارد و هم  #زیرکانه گرفتن تائیدیه از عملکرد خود از زبان مردم و گفتگوی کوتاه از تحلیل اینجانب برای رفتارشناسی سیاسی خویش...!!

🔺 کارش را بلد است..!!

🔹ضرغامی با مردم و در کنار مردم بودن را از اندیشه جاذبه و دافعه #شهید_مطهری، گفتگو با #جوانان و نشستن پای درد دل آنان را از #مقام_معظم_رهبری و #حسن_سلوک را از احادیث و روایات اسلامی گرفته است. او می‌تواند الگوی خوبی از دولت برای بدنه دولت انقلابی برای چگونه مردمی شدن باشد.!!؟

🔹پس فرقی ندارد #وزیر باشی یا #وکیل، مهم با مردم بودن، برای مردم بودن، در کنار مردم بودن و شریک غم وشادی دیگران بودن است. همراهی، همدردی، همگامی و همخوانی با دیگران و هر نام دیگری که بتوانی بر آن بگذاری..

🔹این، رمز و  #راز_حیات_اجتماعی یک مسلمان و حیات سیاسی یک #سیاستمدار است که برای او «پایگاه مردمی» و برخورداری از رأفت، رحمت، مودّت و #حمایت_مردم را فراهم می آورد.

🔵"ماهی به آب زنده است و یک مسلمان اجتماعی، به حسن سلوک با د
یگران و زیردستان 

 

 

  • خالدنیوز خالدآباد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی