خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

🐕ناگفته های شکاری ( مسوول انجمن حافظان محیط زیست آخشیجان) در رابطه با معضل سگ ها

 

- حل معضل سگ های بی سر و پناه، همکاری جمعی کل شهرستان های نطنز، اردستان و آران و بیدگل را می طلبد

🪢 شکاری ، رسما اعلام کرد که یکی از مقصران اصلی معضل سگ ها ، شهرداری ها و دهیاری ها هستند

- نکته : کل شهروندانی که از روی لطف به حیوانات غذا میدهند ، شهروندانی که بهداشت را رعایت نمی کنند ، خانواده ها و پیمانکارانی که در جمع آوری و تفکیک زباله ؛ اهمال می کنند ، کشاورزان و دامدارانی که در کل مزارع کشاورزی و کوچه باغ ها ، استخرها و جوی آب ها را حذف کرده و لوله کشی انجام داده اند و به نوعی آب را بر روی پستانداران بسته اند ؛ بطوریکه حیوانات مجبورند برای رفع تشنگی وارد حوزه شهری و روستایی شوند و از آب استخر میدان معلم ، امام و امام حسین استفاده کنند در افزایش تعداد سگ ها ، شریک جرم هستند.

 

👈با توجه به بحث فوق چند نکته خدمت شهروندان گرامی اطلاع رسانی میشود:

۱- در طول ده سال گذشته چندین بار جلسه در دفتر فرمانداری تشکیل شد و در تمامی جلسات ، مقرر شد که (باتوجه به اینکه وزارت کشور، بخشنامه کرده که حل معضل سگ ها بر عهده شهرداری ها و دهیاری ها است) شهرداری ها مکانی را برای نگهداری سگ ها با رعایت قوانین بهداشتی و زیست محیطی در نظر بگیرند و سگ ها را ابتدا زنده گیری کرده ، بی هوش کنند و در ادامه واکسن زده شود و کار عقیم سازی انجام گیرد و در انتها در مکان مربوطه نگهداری شوند( سمن های محیط زیست طبق قانون ، کار کنترل و نظارت را انجام دهند که هیچ گاه این شرح وظیفه به صورت علمی و استاندارد انجام نشده است)

۲- در تاریخ های ۱۷تیر۱۴۰۰ (نامه به شماره۱۱۲) و ۱۷ آذر۱۴۰۱ (نامه به شماره ۱۲۸) به صورت رسمی به فرمانداری شهرستان نامه نگاری شده است که شهرداری ها از شرح وظیفه خود سرباز میزنند و هیچ اقدام عملی ، صورت نگرفته است که متاسفانه هنوز هم هیچ مرجعی پاسخگو نیست( البته گاها شهرداری ها کار زنده گیری و عقیم سازی به صورت نمادین انجام داده اند که تاثیر ِآنچنانی در محدود کردن تعداد سگ ها نداشته است)

 

۳-تا زمانی که موارد فوق ، دقیق و بی چون و چرا توسط شهروندان و سیستم اداری ادارت ، اجرا نشود ، طرح جمع آوری سگ ها ، موفق نخواهد بود.

در خاتمه همگی باید بدانیم که حذف یک حیوان در چرخه طبیعت امری نشدنی هست و در صورت حذف کامل ، عوارض جبران ناپذیری بر چرخه و اکوسیستم طبیعت وارد می شود و حتی به فرض و بنا بر هر بهانه ای ، کل سگ های منطقه جمع آوری شوند ، اگر موارد فوق ، دقیق اجرا نشود در کمتر از چند هفته ، سگ های روستاها و شهرهای اطراف وارد منطقه می شوند

به امید روزی که ما انسان ها ، زیستگاه حیوانات را تخریب نکنیم و دست از سر طبیعت برداشته و با خودخواهی ، همه چیز را فقط برای خودمان نخواهیم ، بلکه باید بدانیم که تمامی گونه های گیاهی و جانوری توسط خداوند متعال خلق شده و همگی حق زندگی دارند .

عبدالعظیم شکاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی