خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

 

افتخاری دیگر برای #بادرود و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بادرود
🛑راهیابی تیم دانشجویی تبسم دانشگاه آزاد اسلامی واحد بادرود به مرحله نهایی کرسی‌های آزاداندیشی کشوری


➖ در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سیاستهای علمی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه ازاد اسلامی، در سومین رویداد کرسی های آزاد اندیشی با رقابت دو تیم از دانشگاه آزاد اسلامی واحد بادرود و دانشگاه ازاد اسلامی شهرستان ممسنی استان فارس با محوریت #موضوع_اجتماعی، تیم بادرود به مرحله کشوری راه یافت.

🔹 در این رقابت علمی، تیم تبسم واحد بادرود در مقابل تیم دانشگاه ازاد اسلامی واحد شهرستان ممسنی استان فارس به مناظره و رقابت پرداخت و پس از موفقیت کسب عنوان برتر به دوره نهایی کشوری راه یافت.
🔹 شایان ذکر است؛ تیم دانشگاه ازاد اسلامی واحد بادرود در طول سال تحصیلی 1402_1401 طی دو رقابت جانانه علمی و شکست تیم رقبای شهرستانی و استانی به مرحله نیم نهایی راه یافت که در این مرحله پس از تلاش بیش از یک ساعت گفت‌وگو و چالش بر سر موضوع «اشتغال زنان و تاثیر آن بر ازدواج و ثبات زندگی » با رأی داوران ضمن شکست تیم قدر رقیب به مرحله نهایی مسابقات کشوری راه پیدا کرد.

🛑اسامی اعضای تیم دانشجویان؛ به سرپرستی استاد مشاور جناب اقای دکتر ماشااله شکاری در مرحله کشوری به شرح ذیل است؛
➖ خانم حدیثه غلامیان( محقق اول)
➖ خانم فاطمه خیری( محقق دوم)
➖ خانم معصومه برزویی اهل نطنز (سخنگوی اول)
➖ خانم مهسا زارعی(سخنگوی دوم) .
▪️در پایان جا دارد از همکاری مجموعه مدیریت دانشگاه ازاد اسلامی (ریاست محترم _مسئول حراست_معاون محترم  سرکار خانم دکتر شواخی _ جناب دکتر زاهدی و واحد فرهنگی دانشگاه و همچنین راهنمایی دکتر علیرضا رعیتی در مرحله شهرستانی تقدیر و تشکر میگردد.

🔻 روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بادرود

  • خالدنیوز خالدآباد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی