خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

آرمین قیطاسی در گفتگو با مهر

۹۶/۵/۷


همکاری خوب با خواجه‌امیری‌ها/ مردم از اجراهای پلی‌بک گِله دارند


رهبر ارکستر تازه ترین کنسرت های احسان خواجه امیری و پدرش از شرایط و نحوه برگزاری کنسرت های موسیقی پاپ در ایران انتقاد کرد.


 آرمین قیطاسی نوازنده، آهنگساز و رهبر ارکستر در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به انگیزه های حضورش به عنوان رهبر ارکستر کنسرت پیش روی احسان خواجه امیری و پدرش حسین خواجه امیری (ایرج) توضیح داد: من طی سال های ۸۵ و ۸۶ از طریق دوست هنرمندم میثم مروستی که رهبری ارکستر احسان خواجه‌امیری را داشت با این خواننده آشنا شدم اما پس از چند سال همکاری و به دلیل برخی از مشکلاتی که با مدیر برنامه های احسان خواجه امیری به وجود آمد تصمیم بر این شد که با هم فعالیتی نداشته باشیم تا اینکه بعد از جدایی هومن نامداری رهبر ارکستر گروه، احسان با من تماس گرفت و پیشنهاد حضور دوباره در ارکستر کنسرت پیش رو را ارائه داد و من با توجه به قابلیت های این خواننده و گروهش در اجرای زنده و همچنین انگیزه هایی که برای حضور یک گروه متفاوت روی صحنه قائل هستم تصمیم گرفتم تا در کنار گروه به عنوان رهبر ارکستر و تنظیم کننده حضور داشته باشم.


وی ادامه داد: گروه موسیقی احسان خواجه امیری ترکیبی بالغ بر ۱۴ نوازنده است که بعد از پیوستن من به این مجموعه به عنوان رهبر ارکستر تصمیم بر این شد تا حدود ۳۰ هنرمند دیگر متشکل از بهترین نوازندگان نسل جوان و با اخلاق ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی در بخش زهی و بادی همراه ما باشند.


قیطاسی با اشاره به حضور حسین خواجه امیری در این کنسرت و تاثیراتی که موسیقی ایرانی طی حضورش در موسیقی آکادمیک داشته است، بیان کرد: یکی از موارد بسیار مهمی که در کنار همکاری با احسان خواجه امیری برایم اهمیت داشت ارادت قلبی ام به استاد حسین خواجه امیری (ایرج) بود. امروز بسیار خوشحالم که به عنوان یک هنرمند در کنار این استاد بزرگ موسیقی حضور دارم. از سوی دیگر این پدر من بود که بدون داشتن هیچ معلم آوازی اکثر دستگاه های موسیقی ایرانی را برای ما زمزمه می کرد و با صدای بسیار زیبا و رسایی که داشت ما را هر روز به موسیقی علاقه مند می کرد؛ علاقه ای که رفته رفته باعث ورود به هنرستان عالی موسیقی و فعالیت در این چارچوب شد.


این نوازنده و رهبر ارکستر در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: طی هفته های اخیر با موضوع جالب توجهی روبه رو شدم و آن کامنت ها و پیام های برخی از مخاطبان بود که در فضای مجازی این سوال را می پرسیدند که آیا در این کنسرت هم قرار است شبیه دیگران قطعات به صورت «پلی بک» اجرا شود؟ این موضوع برای من جای تعجب دارد که مخاطبان دائم این سوال را می پرسند و چرا فضای کنسرت های ما باید به سمتی هدایت شود که مخاطبان این چنین درباره کنسرت ها قضاوت کنند و بر این باور باشند که همه قطعات به صورت پلی بک پخش می شود.


این رهبر ارکستر تاکید کرد: احسان خواجه امیری اعتبار خود را به سادگی به دست نیاورده که بخواهد آن را با این کارها خدشه دار کند. او به طور حتم غیر از توانایی هایی که در عرصه موسیقی و خوانندگی دارد در محضر پدرش فراگرفته تا بهترین کار را به مخاطبانش ارائه کند.


وی با تاکید بر لزوم نظارت کیفی بر برگزاری کنسرت ها عنوان کرد: من از همه مسئولانی که در حوزه نظارتی و ارزشیابی کنسرت ها فعالیت می کنند می خواهم تا سری هم به سالن های تمرین کنسرت ها بزنند. این درد بزرگی است که تماشاگران هم فهمیده اند خیلی از کنسرت ها به سمت پلی بک رفته اند.


این هنرمند عرصه موسیقی ادامه داد: من با همین انگیزه بعد از سال ها وارد موسیقی پاپ شدم که دیگر از «پلی بک» و به اصطلاح اهالی موسیقی «استاد لپ تاپ» استفاده نکنیم. البته در مواردی نیازمند افکت هستیم اما این امر همیشگی نیست و فقط در زمانی استفاده می شود که نیاز باشد.


قیطاسی در پایان گفت: متاسفانه هم اکنون فضای موسیقی و اجراهای زنده به واسطه تفکرات دورهمی در تمرین‌ها به وجود می آید در حالیکه من معتقدم برای بهتر برگزار کردن یک اجرای زنده باید همه سبک ها را شناخت و بر اساس میزان استفاده هر ساز نسبت به رهبری ارکستر و اجرای صحنه ای اقدام کرد. از سوی دیگر استفاده از ابزار و ادوات الکترونیک هم باید بر اساس منطقی باشد که عمده ترین آن به نوع سازها بازمی‌گردد به عنوان نمونه در برخی از اجراها که استفاده از سازهایی چون باس درامز، هارپ، ویبرافون، ماریمبا، ناقوس (توبلار بِلز)، گلوکن اشپیل میسر نیست باید سراغ «لپ تاپ» و مواردی از این دست رفت.

نظرات  (۱)

  • مهندس رضا عباسی
  • لایک

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی