خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

عذرا رحمانی دار فانی را وداع گفت

جمعه, ۴ اسفند ۱۳۹۶، ۰۹:۲۳ ق.ظ


خالدنیوز
انا لله و انا الیه راجعون
با نهایت تاسف و تاثر درگذشت شادروان مرحومه ی مغفوره ، عذرا رحمانی ، همسر مرحوم حاج رضا خادمی را به اطلاع همشهریان عزیز می رسانیم .
مراسم تشییع جنازه ی شادروان عذرا رحمانی همسررضاخادمی امروز راس 3 عصر از روبروی بانک کشاورزی شهر خالدآباد به سمت گلزار شهدا برگزار می گردد .حضور شما سروران گرامی موجب شادی روح آن مرحومه و تسلی خاطر بازماندگان خواهد شد .
اجرکم عندالله ان شاء الله .
خالدنیوز رسانه ی جامع شهرستان نطنز

نظرات  (۳)

  • عسگری ده آبادی
  • بسم الله االرحمن الرحیم

    کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذو الجلال و الاکرام

    ضایعه درگذشت خانم عذرا رحمانی، خادمان موکب حضرت ابالفضل (ع) روستای ده آباد و محبان اهل بیت عصمت و طهارت را اندوهگین ساخت. گرچه توصیف اندوه از دست دادن آن عزیز بزرگوار در واژه ها نمیگنجد، اما تکلیف است که این مصیبت جانسوز را به بستگان، بخصوص خادم الحسین کربلایی رمضانعلی خادمی تسلیت عرض نمایم.

    از خداوند منان برای آن مرحومه علو درجات و برای بازماندگان صبری الهی مصداق آیه مبارکه " و بشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبه قالو انا لله و انا الیه راجعون" را خواستاریم.

    هیئت امناء و خادمان موکب حضرت ابالفضل (ع) روستای ده آباد.
  • علیرضا رشیدی خالدی
  • اخوان محترم خادمی ضمن سلام مصیبت وارده درگذشت والده مکرمه اتان را خدمت شما و خانواده داغدار تسلیت عرض نموده و از ایزد منان برای آنمرحومه مغفرت و برای شما و بازماندگان صبر مسئلت دارم . روح پدر و مادرتان شاد
  • حاج محمد مسلمی
  • انا لله وانا الیه راجعون.خاندان معزای خادمی  بانهایت تاسف وتاثر درگذشتمادر مهربانتان راتسلیت عرض نموده واز درگاه خداوند برای آن عزیز سفر کرده علو درجات وبرای شما صبری عظیم مسئلت داریم. مارانیز درغم خود شریک بدارید. از طرف خانواده حاج محمد مسلمی وپسران. 



    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی