خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

مدیر کمیته امداد نطنز، گفت: خیران مقیم و غیر مقیم شهرستان و همچنین حامیان ایتام در قالب طرح‌های اکرام ایتام و محسنین در سال گذشته سه میلیارد و ۳۲۴ میلیون ریال به ایتام و فرزندان محسنین زیر چتر حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان کمک کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری آوای نطنز محمد رضا مومی اردستانی ظهر امروز در گفتگو با این پایگاه خبری، اظهار کرد: یکی از موفق ترین طرح های کمیته امداد امام خمینی (ره) طرح اکرام و محسنین است که در آن یک فرد حقیقی کفالت یک یا چند نفر از ایتام و یا فرزندان غیر یتیم زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) را بر عهده گرفته و حداقل ماهیانه مبلغ ۳۰۰ هزار ریال را برای فرزند معنوی خود پرداخت می کند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نطنز، افزود: ۷۰ یتیم و ۳۱۰ فرزندان محسنین زیر پوشش این نهاد در سطح شهرستان هستند که مورد حمایت خیران و حامیان قرار دارند.

وی تصریح کرد: خیران مقیم و غیر مقیم شهرستان و همچنین حامیان ایتام در قالب طرح‌های اکرام ایتام و محسنین در سال گذشته سه میلیارد و ۳۲۴ میلیون ریال به ایتام و فرزندان محسنین زیر چتر حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان کمک کرده‌اند.

اردستانی بیان کرد: این نهاد مقدس در طرح اکرام ایتام و محسنین علاوه بر فرزندان خانواده‌ هایی که از نعمت پدر محروم هستند، فرزندان و دانش آموزان غیر یتیمی که به دلیل بیماری، کهولت و از کار افتادگی پدر، توان اداره زندگی خود را ندارند را نیز مورد حمایت های مادی و معنوی خود، آن هم با استفاده از ظرفیت های خیران و حامیان می کند.

وی با تاکید بر این که بخشی از مشکلات معیشتی، فرهنگی و آموزشی فرزندان یتیم و غیر یتیم نیازمند از محل مبالغ واریزی حامیان و خیران برطرف می شود، خاطر نشان کرد: خیران مقیم و غیر مقیم به همراه حامیان در طول سال علاوه بر اهدای کمک های نقدی ماهیانه، پوشاک، مواد غذایی، خدمات مسکن و کمک های درمانی و فرهنگی آن ها را نیز بر طرف می کنند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نطنز ضمن قدردانی از حمایت های بی دریغ مردم، مسئولان و خیران در اجرای طرح های اکرام ایتام و محسنین، از مردم نوع دوست خواست تا با شرکت در این طرح مابقی ایتام و دانش آموزان غیر یتیم نیازمند را حمایت کنند.

  • خالدنیوز خالدآباد

آوای نطنز

محمدرضا مومی اردستانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی