خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

کارشناسان و جمعی از کارکنان اداره گاز بخش امامزاده پیش از ظهر روز (دوشنبه) با حجت الاسلام قاسمی امام جمعه بادرود در محل دفتر امام جمعه دیدار کردند.

photo_2017-05-01_13-46-37

امام جمعه بادرود در این دیدار ضمن تبریک ایام ولادت حضرت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع)، و حضرت سجاد (ع)، اظهار کرد: مردم در جمهوری اسلامی به عنوان صاحبان اصلی انقلاب باید از تمام ظرفیت ها برای رشد در ابعاد مختلف از جمله در بعد اقتصادی و معیشتی بهره مند شوند و نقش ادارات و نهادها و همچنین ایفای نقش مسئولان در تحقق این مهم بسیار پررنگ است.

حجت الاسلام علیرضا قاسمی با بیان این که اداره گاز در بین دیگر ادارات و نهادها نیز نقش مهم و پررنگی در خدمات رسانی به مردم دارد، افزود: این اداره یک اداره خدمت رسان است و باید نقش خود را از نظر کمی و کیفی به گونه ای ایفا کند تا مردم از فعالیت های آن بهترین استفاده را ببرند.

وی خطاب به سرپرست و کارکنان اداره گاز بخش، تصریح کرد: مردم به گاز شهری نیاز مبرم دارند و در این بین گاهی از اوقات قشر مستضعف جامعه شاید به راحتی توان پرداخت قبوض گاز خود را نداشته باشند و شما سعی کنید با این قشر کم در آمد و گاهی نیازمندِ جامعه مدارا کرده و زمینه را برای پرداخت آن به صورت اقساطی فراهم آورید تا از این نعمت محروم نشوند.

سرپرست اداره گاز بخش امامزاده نیز ضمن تشریح فعالیت های این اداره، اظهار کرد: اداره گاز بخش امامزاده به ۹۲۰۰ مشترک خدمات رسانی می کند و سعی می شود فعالیت های تعمیراتی و زیر ساختی که در حد مطلوب در منطقه ارائه می شود را حفظ کند.

سید مهدی پورکاظمی با بیان این که بیشتر فعالیت های اداره پیشگیرانه است، افزود: نصب کنترل مشترکین به روز است و به درخواست های مشترکین در سطح منطقه در کم ترین زمان رسیدگی می شود.

وی از تعامل سازنده اداره متبوع خود با شهرداری های بادرود و خالدآباد و همچنین با اداره آبفا و مخابرات خبر داد و خاطر نشان کرد: سعی می شود تا زمینه را به گونه ای فراهم کنیم تا بدهی های مشترکین و به خصوص آن هایی که توان مالی پایین تری دارند به صورت اقساطی پرداخت شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی