خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

به گزارش خالدنیوز به نقل از آوای نطنز امام جمعه بادرود در خطبه های امروز (جمعه) نماز جمعه بادرود ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت امیرالمومنین (ع)، اظهار کرد: حضرت علی علیه السلام برای این که دوستان از ترس دشمنان و دشمنان از روی حسادت از بیان فضائل ایشان دریغ می کردند از جمله شخصیت های مظلوم تاریخ به حساب می آیند.

حجت الاسلام علیرضا قاسمی با تشریح فضایل و ویژگی های شخصیتی این امام همام، افزود: بر طبق آموزه های قرآنی اگر تمام درختان روی کره خاکی قلم و تمام آب دریاها نیز مرکب شوند تا هفت مرتبه کلمات خداوند نوشته شود اما این کلمات را پایانی نیست و از نظر شیعیان معدن این کلمات حضرت امیر (ع) هستند و این نشان از شخصیت بسیار بزرگ ایشان دارد.

وی ادامه داد: امام اول شیعیان در اوج عرفان یک شخصیت سیاستمدار و جامعه ساز است، هرگز در برابر دشمن اهل سازش نیست، همواره بر قلوب مومنین حکومت می کردند و همیشه هم در دسترس بوده تا مردم بتوانند مشکلات خود در جامعه اسلامی را به ایشان منتقل کنند و این ویژگی های اساسی باید به الگویی برای مسئولان در نظام و انقلاب اسلامی باشد.

خطیب جمعه بادرود تصریح کرد: امام راحل با الگو گیری از فضایل و مناقب حضرت علی (ع) توانستند بر قلوب مردم ایران حکومت کنند، برای همین است که بعد از حدود ۳۰ سال از ارتحال ایشان همواره جمعیتی عظیم در سالروز رحلت، به مرقد ایشان می روند و عرض ارادت می کنند.

وی به سخنان راهبردی رهبر معظم انقلاب در اجتماع عظیم زائران خمینی در مرقد امام (ره) اشاره کرد و با تشریح دشمنی روز افزون دشمنان اسلام علیه جمهوری اسلامی، بیان کرد: توان دفاعی و موشکی قدرتمند و معامله ناپذیر جمهوری اسلامی، تحمیل برجام معیوب به کشور با همراهی عده ای از داخل، ایجاد آشوب به عنوان یک طرح قطعی دشمن، برنامه های اروپایی ها برای تحمیل تحریم و محدودیت های هسته ای، دنبال کردن موبه موی راه امام و دستور برای شکست حصر هسته ای از جمله مهم ترین شاخص های سخنان معظم له در این دیدار بود.

حجت الاسلام قاسمی تاکید کرد: تمامی منویات رهبر معظم انقلاب در این اجتماع عظیم باید سرمشق تیم مذاکره کننده و حتی الگوی تمام مسئولان در انجام فعالیت ها در روزهای آینده باشد و بدون شک تخطی از آن می تواند کشور را دچار خسرانی کند که اول از همه پای مسئولان در آن گیر باشد.

وی با قدردانی از حضور پرشور مردم روزه دار در راهپیمایی روزجهانی قدس در سطح بخش امامزاده، افزود: ملت بزرگ ایران تا آخرین لحظه و تا زمان رهایی قدس شریف از چنگال رژیم جعلی صهیونیستی از پا نخواهد نشست و از ملت مظلوم فلسطین برای رسیدن به این هدف بزرگ که به طور حتم تحقق خواهد یافت حمایت خواهد کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی