خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

21 کشته در حادثه برخورد اتوبوس با تانکر سوخت

سه شنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۷، ۰۹:۵۲ ق.ظ

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، در حادثه برخورد اتوبوس با تانکر سوخت در اتوبان کاشان به نطنز کیلومتر 2 بادرود 21 هموطن ما جان باختند.

در این حادثه که ساعت 23:30 دقیقه روز دوشنبه اتفاق افتاد، اتوبوس تهران-کرمان در کیلومتر 2 ورودی بادرود در آزاد راه کاشان-اصفهان براثر بی احتیاطی و احتمالا خواب آلودگی راننده پس از برخورد با کامیون حامل سوخت؛ واژگون شده و در لاین مخالف دچار آتش‌سوزی شد.

در اثر این تصادف 45 مسافر دچار حادثه شدند که 26 نفر آن‌ها به دلیل مصدومیت شدید به بیمارستان انتقال یافتند.

20 مصدوم این حادثه نیز به بیمارستان فاطمیه بادرود منتقل شدند.

نام تعدادی از مسافران این حادثه به این شرح است:
1- پیمان بادپر 20 ساله
2- پژمان دوری 22 ساله 
3- طاهره پورمحمد حسینی 33 ساله 
4- امیرعباس جمالزاده 6 ساله 
5- مریم رازنهان 40 ساله
6- مسلم محمدی 32 ساله 
7- شمس‌الله صافی‌زاده 15 ساله 
8- ابوالفضل جمالی‌زاده 42 ساله 
9- حمید زارع 22 ساله 
10- محمدعلی سلیمانی 2 ساله 
11- رضا میرکماندار 22 ساله 
12- محمدمهدی نمازیان 16 ساله 
13- محسن حسنی 23 ساله
14- یاسین طاهری 33 ساله 
15- رضا رمضانی 35 ساله 
16- محمدعلی نمازیان 19 ساله 
17- طاها اناری 15 ساله 
18- علی سعیدی 14 ساله 
19- ایمان بهرامی 26 ساله

19 نفر در دم جان سپردند و 2 نفر در بیمارستان

داریوش کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در پی تصادف یک تانکر با یک دستگاه اتوبوس در کاشان راننده تانکر مصدوم و 45 سرنشین اتوبوس کشته وزخمی شدند.

معاون امداد و نجات هلال احمر جمعیت استان اصفهان افزود: مصدوم ماشین تانکر به صورت سرپایی درمان شد، از میان 45 مصدوم اتوبوس 19 نفر در دم جان خود را از دست داده و طبق گزارش ها دو نفر در بیمارستان، سایر مصدومان سریعا به بیمارستان بادرود و کاشان منتقل شدند.

اعزام اتوبوس آمبولانس کاشان برای جابجایی مصدومان

غفور راستین در رابطه با حادثه تصادف اتوبوس با کامیون حمل سوخت در اتوبان کاشان-اصفهان اظهار کرد: این حادثه به دلیل آتش‌سوزی در صحنه 19 فوتی داشته داشته است.

وی با اشاره به این‌که 5 آمبولانس 115 و هلال احمر بادرود و نطنز و اتوبوس امبولانس کاشان برای جابجایی مصدومان و امدادرسانی در صحنه حاضر شدند، افزود: از بین مصدومان خانمی 34 ساله و 5 مرد 18 تا 50 سال به بیمارستان شهید بهشتی کاشان و دو خانم 40 و 34 ساله و 19 مرد 6 تا 50 سال به بیمارستان فاطمیه بادرود منتقل شدند.

به گزارش فارس، تفاوت در آمار ارائه شده به دلیل سوخته شدن کامل اجساد در این حادثه بوده و از طرفی گفته می‌شود اتوبوس مسافران بین راهی سوار کرده که در آمار ارائه شده از اسامی مسافران وجود ندارند.

 

 

 

 

انتهای پیام/63025/ک/

  • خالدنیوز خالدآباد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی