خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

فرمانده انتظامی نطنز گفت: به دلیل ورود جدی نیروی انتظامی به موضوع کشف کالاهای قاچاق برای حمایت از تولیدات ملی، امسال اقدامات خوبی در خصوص مبارزه با قاچاق کالا انجام شده است.





به گزارش پایگاه خبری آوای نطنز سرهنگ مرتضی هادیان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه شهرستان که در مرکز فرماندهی برگزار شد ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی، اظهار کرد: نیروی انتظامی شهرستان در روزهای گذشته با اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، در کمتر از یک ساعت تعداد چهار معتاد پرخطر را دستگیر و مقدار قابل توجهی مواد مخدر از نوع شیشه و هروئین را کشف کرد و متهمان را بازداشت و تحویل مراجع قضائی داد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نطنز با بیان این که پلیس برای حفظ منزلت اجتماعی مردم و جلوگیری از هنجار شکنی ها هر اقدامی را لازم بداند انجام می دهد، افزود: کشف اقلام مسروقه از قبیل سه دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک، تعدادی لوازم خانگی، رادیو و دیگر لوازم سرقتی در این طرح کشف و ظبط شد.

وی همچنین از افزایش ۵۰۰ درصدی کشف کالای قاچاق از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: خوشبختانه به دلیل ورود جدی نیروی انتظامی به موضوع کشف کالاهای قاچاق برای حمایت از تولیدات ملی، امسال اقدامات خوبی در خصوص مبارزه با قاچاق کالا انجام شده است.

هادیان با اشاره به رشد پنج برابری کشف کالای قاچاق در سال جاری در سطح شهرستان، تصریح کرد: از لحاظ ریالی این کالاها معادل ۱۲ میلیارد ریال ارزش داشته است.

وی اضافه کرد: بر طبق اسناد و آمارها در بحث دستگیر شدگان قاچاق کالا با رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو بوده اییم و این نتیجه تلاش های فراوان این نیرو با همکاری مردم و دستگاه های مربوطه بوده است.

فرمانده انتظامی نطنز بیان کرد: در حوزه طرح های پیشگیری از آسب های اجتماعی رشد ۲۰ درصدی طرح های اجرایی در قالب طرح های محله محور را داشته ایم که موجبات رضایت مردمی را فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: از عموم مردم می خواهیم تا با ارائه گزارش، موارد مشکوک را به منظور مقابله با هنجارشکنان و ناقضان قانون در سطح شهرستان به پلیس اطلاع دهند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی