خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات
آتشکده ساسانی نطنز

نطنز- رییس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری نطنز گفت: به منظور آزادسازی و خریداری منازل اطراف آتشکده ساسانی نطنز، عملیات آوار برداری و تسطیح پیرامون این اثر تاریخی به پایان رسید.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی حسین یزدانمهر با اعلام این خبر گفت: با توجه به ارزش و اهمیت بنای تاریخی آتشکده  ساسانی  نطنز در سال‌های گذشته خانه‌های مخروبه اطراف این اثر تاریخی به منظور آزادسازی خریداری، تخریب و خاک‌های آن با بیش از ۲۰۰ کامیون به خارج از محوطه منتقل شد.

رییس اداره میراث فرهنگی نطنز افزود: با توجه به سفر معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به نطنز در مهر امسال و همچنین تأکید سازمان میراث فرهنگی کشور بر لزوم احیای این اثر تاریخی، مقرر شد گنبد این اثر تاریخی ارزشمند با تخصیص اعتبار ملی اجرا شود.

به گزارش ایمنا؛ آتشکده ساسانی نطنز تیر ۱۳۱۱ با شماره ۱۸۷ در  فهرست آثار ملی  ایران به ثبت رسیده است

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی