خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

به گزارش خالدنیوز به نقل از خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام روح‌الله امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته نطنز با اشاره به فرارسیدن ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی به‌عنوان بزرگ‌ترین حادثه تاریخ بعد از بعثت پیامبر اسلام محسوب می‌شود، این انقلاب معجزه بزرگ تاریخ است، چرا می‌گوییم معجزه؛ انقلاب اسلامی معجزه بود که در اوج ناباوری دوست و دشمن اتفاق افتاد و امروز شاهد دستاوردهای مختلف نظام هستیم که همه آن‌ها شبیه معجزه است.

امام‌جمعه نطنز افزود: ما متأسفانه براثر القائات شیطانی دشمن از بیان داشته‌هایمان طفره می‌رویم یا خجالت می‌کشیم یا باور نداریم که دستاوردهای انقلاب را بیان کنیم، دلیل ناراحتی آمریکا از انقلاب ما پیشرفت ماست.

وی بیان کرد: در طول ۴۰ سال در محورهای مختلف انقلاب ما معجزه کرده است، در سال ۵۶، ۳۶ میلیون نفر جمعیت داشتیم که از این ۳۶ میلیون ۶۰ درصد آن‌ها بی‌سواد بودند، نظام سلطه، آمریکا و طاغوت همیشه دوست داشت ملت بی‌سواد و جاهل و نادان باشد تا بتواند بر آن‌ها سوار شود و آن‌ها را استثمار و استعمار کند، امروز به برکت بیداری اسلامی و انسانی هر حرکت آزادی‌خواهانه در دنیا اتفاق بیفتد به برکت انقلاب اسلامی است.

امینی با اشاره به باسوادی ۹۷ درصد از جمعیت ۸۰ میلیونی ایران به برکت نظام، خاطرنشان کرد: ما امروز رتبه اول تولید علم را در دنیا داریم و سرعت پیشرفت علمی ما ۱۱ برابر سرعت علمی دنیا است و این‌ها همه معجزه انقلاب اسلامی است.

خطیب جمعه نطنز گفت: باعث افتخار است وقتی می‌بینیم پزشکان خارج از کشور و بهترین پزشکان تهران از عمل جراحی چهره ماندگار شهرستان نطنز دکتر ادهم بازمی‌مانند، چند پزشک متخصص جوان در شهر نطنز و در بیمارستان این شهر دست به کار شده و یک عمل موفقیت‌آمیز وغرورآفرین انجام می‌دهند که این‌ها همان برکت نظام الهی است.

وی اذعان کرد: ما باید از همه ظرفیت‌ها و توان‌ها برای رشد توسعه علمی کشور استفاده کنیم توقف اصلاً لازم نیست نباید توقف کنیم باید از فنّاوری‌های دنیای غرب استفاده کنیم ولی هیچ‌وقت به توصیه‌شان عمل نکنیم.

 امینی با اشاره به تلاش برای تصویب لایحه fatf گفت: مقام معظم رهبری به‌صراحت بیان کردند که در هر حوزه یا هر محوری که ما قانون نداریم باید بنشینیم و قانون تدوین کنیم، لایحه بنویسیم و آن را تصویب کنیم، اروپا بر اساس حفظ منافع خودشان لایحه تصویب می‌کنند ولی کسانی غرب باور در این کشور می‌خواهند آن‌ها را به تصویب برسانند.

امام‌جمعه نطنز گفت: امروز اساتید برجسته دانشگاه، حوزه‌های علمیه وکارشناسان تصویب این لوایح را به ضرر ایران می‌دانند، تصویب این لایحه باعث خود تحریمی بیشتر می‌شود ما امروز تحریم‌ها را دور زده و دور می‌زنیم یعنی پیروز شده‌ایم.

وی گفت: بدون شک با تصویب این لایحه اولاً شرکای بزرگ خودمان مانند روسیه، چین و هند را از دست می‌دهیم چراکه در این دوران چین، روسیه و هند ما را تنها نگذاشته و ما را همراهی کردند و اگر این لایحه تصویب شود آن‌ها را از دست می‌دهیم، دوما اینکه شما می‌دانید اروپا در همه بحث‌ها دروغ می‌گوید فرصت سوزی می‌کنند وقت‌کشی می‌کند و اروپا هم درنهایت به وعده خود عمل نخواهد کرد.

 امینی گفت: ما در برجام چه دستاوردی داشتیم که بخواهیم دوباره به غرب اطمینان کنیم، قطعاً با اعتماد به اروپا زمینه خود تحریمی بیشتری را برای کشور فراهم خواهیم کرد.

امام جمعه نطنز با اشاره به بحث عدم نظارت بر بازار گفت: هیچ نظارتی بر بازار نیست چرا یک کیلو گوشت باید ۸۰ هزار تومان شود، چرا هیچ نظارتی نیست چرا مقام مسؤول می‌گوید باید جلوی قاچاق گوسفند آن‌طرف مرزها را بگیریم؟ این را چه کسی باید بگیرد مشخص است خود دولت باید اقدام کند.

وی بیان کرد: باید یک نظارت ویژه باشد چرا می‌خواهند به مردم فشار اقتصادی بیاید این‌ها همه توطئه‌های آمریکاست که با فشار اقتصادی به مردم یک اعتراضی به وجود بیاید و بتوانند انقلاب را ساقط کنند اما به برکت انقلاب اسلامی مردم در ۲۲ بهمن به میدان خواهند آمد و با حضور آگاهانه خود نقشه‌های آمریکا و صهیونیست و دشمنان غرب باور را به نقش بر آب خواهند کرد.

امینی با انتقاد از مکاتبه ۸ وزیر با مقام معظم رهبری در خصوص تصویب لایحه fatf افزود: این نامه‌نگاری‌ها مشکلی را حل نمی‌کند، باید همه مسؤولان پشت سر رهبری بایستند و به حرف ایشان گوش دهند، امروز باید به ظرفیت‌های داخلی توجه شود و به جوانان میدان بدهند که با خلاقیت خود بتوانند نظام اقتصادی را سروسامان بدهند.

امام‌جمعه نطنز گفت: آمریکا در بحث خانم مرضیه هاشمی هم شکست دیگری خورد آن‌ها وی را بدون هیچ دلیلی بازداشت کردند و نشان دادند که به هیچ قانونی پایبند نیست، استقامت این بانوی مقاوم و تحرک مردم مسلمان در سراسر دنیا به‌ویژه ایران باعث آزادی این بانوی مؤمن شد.

  • خالدنیوز خالدآباد

اخبار نطنز

امام جمعه نطنز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی