خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

برگزاری بزرگداشت روز خبرنگار در شهرستان نطنز

چهارشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۸، ۰۹:۵۹ ق.ظ

به مناسبت فرارسیدن ١٧ مرداد ماه سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی و روز خبرنگار ، مراسم بزرگداشت و تجلیل از خبرنگاران شهرستان نطنز در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان نطنز، به مناسبت فرارسیدن  ١٧ مرداد ماه سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی و روز خبرنگار ، مراسم بزرگداشت و تجلیل از خبرنگاران شهرستان نطنز در مجل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
وی افزود: در این جلسه که با حضور فرماندار و مسئولین و خبرنگاران فعال شهرستان نطنز برگزار شد ابتدا علی مشربی رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نطنزضمن تبریک به خبرنگاران و گرامیداشت این روز بزرگ  به زحمات ارزشمند خبرنگاران درطول سال و فعالیت ایشان با ادارات و ارگانها در سطح شهرستان نطنز اشاره کرده و خواستار همکاری مدیران ادارات با خبرنگاران جهت انعکاس اخبار و رویدادهای ادارات شهرستان شد .
وی افزود: متاسفانه مدیران دستگاه های اجرایی و اداری شهرستان نطنز در اطلاع رسانی ضعف دارند و با رسانه ها همکاری لازم را ندارند.
مشربی در خصوص نقش ویژه خبرنگاران در جامعه گفت: خبرنگار می تواند با تبلیغ خدماتی که در کشور رخ میدهد، آرامش را به مردم ارزانی کند خبرنگار باید گفتار و کردار و رفتاری زیبا و پسندیده در جامعه داشته باشد و با انصاف و وجدانی برگرفته ازصداقت و عدالت اخبار جامعه را به اطلاع عموم مردم برساند.
وی در پایان ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهیدان رسانه اظهار کرد: روز خبرنگار تکریم اهل قلم و تکریم ارزش های انسانی است و در این میان شهدا به عنوان الگوهای والای انسانی در صدر این تکریم قرار می گیرند.
در ادامه یوسف حسنی فرماندار نطنز در  مراسم تجلیل از خبرنگاران و فعالان رسانه در فرمانداری نقد سازنده و منصفانه خبرنگاران را موجب پیشرفت خدمات و فعالیت ها دانست و اظهار کرد: انتقاد منصفانه خبرنگاران فرصتی برای اندیشیدن و نگاه دقیق مدیران برای رفع مشکلات است.
وی ادامه داد: حضور خبرنگاران در جامعه قوت قلبی برای مسئولان در اطلاع رسانی و رفع نیازهاست و حرمت و کرامت آنان باید همواره حفظ شود. ارتباط قوی مدیران با خبرنگاران و بیان خدمات نظام و دولت به مردم باید جدی گرفته شود.
حسنی گفت: خبرنگاران به دنبال همراه سازی و اعتمادسازی هستند و امروز خبرنگاران نظام اسلامی در صف مقدس ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی ازمنکر قرار دارند و به دنبال صداقت هستند.
وی مهمترین انتقاد به مدیران دستگاه های اجرایی و اداری شهرستان نطنز را ضعف در اطلاع رسانی و عدم همکاری با رسانه ها عنوان کرد.
حسنی افزود: خبرنگاران نقش مهمی در اطلاع رسانی دارند و اصحاب قلم باید در مسیر حق و عدالت قلم بزنند و باید در انعکاس سریع، صحیح و صادقانه گام برداشته و در این راستا توجهی ویژه داشته باشند.
در پایان فرماندار نطنز با اهدای لوحی از خبرنگاران و فعالان رسانه ها تجلیل کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی