خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

از آن دختر سوال می‌شود
به کدامین گناه کشته شد؟
(قرآن کریم)

ماجرای قتل فجیع دختری در یکی از روستاهای گیلان به دست پدرش، بار دیگر سمت و سوی خبرها ( حتی اخبار مربوط به کرونا) را تغییر داده‌است.
چون موارد مشابه ، چند روزی روان‌شناسان و جامعه‌شناسان و البته مسوولان و قضات و وکلا اظهار‌نظرهایی خواهند داشت و ماجرا کنار گذاشته‌خواهد شد.
اما آنچه روشن است این که چنین اتفاقاتی تلخ در روستایی کوچک نشان از نفوذ جریان‌های مختلف فکری و فرهنگی و ارزشی در جاهایی دارد که گمان و باورش هم به ذهن نمی‌رسد.
خود آگهی ترحیم این دختر نگون‌بخت را ببینید؛ پدر با لقب کربلایی معرفی شده‌است و این یعنی گرایش مذهبی او که قابل تبلیغ است . جوان هم که شیفتگی‌اش به این دختر ، فاجعه آفریده‌است اهل سنت بوده‌است و البته ظاهرا با اختلاف سنی فراتر از تصور.
اینها نشان می‌دهد که دختر نه تنها درکی درست از باورهای مذهبی پدرش نداشته‌است که چیزی از عشق و تشکیل زندگی هم نمی‌دانسته‌است و ظاهرا فقط فکر گریز از سنت بوده‌است حتی با جوان سنی مذهب! پدر هم با وجود مذهبی‌بودن نتوانسته‌است این بحران را با خسارتی کمتر مدیریت کند و همه آموزه‌های دینی خود را  با قتل دخترک زیرپا گذاشته‌است.
در این میان دلالان سیاسی هم معرکه گرفته‌اند یکی قتل را مرتبط با سند ۲۰۳۰ آموزش و پرورش می‌داند و دولت را قاتل اصلی معرفی می‌کند دیگری آزاد بودن فضای مجازی و کسی‌دیگر خالی بودن جای آموزش‌های جنسی در کتاب‌های درسی  را مقصر این حادثه می‌شمارد.
به نظر می‌رسد این فجایع تلخ ، بهای توسعه و رشد ناموزون جامعه و افتادن به وادی افراط و تفریط است که نوجوانان ما بدین شکل آن‌را ناخواسته پرداخت می‌کنند .
ما در باره تعامل با جوانان و یاد دادن آسیب‌ها به آنها و شیوه مبارزه با آنها کاری نکرده‌ایم.
تربیت و آموزش بخشنامه ای و صرفا مقام بالاتر را با گزارش خود خشنود کردن و با آمارهای درشت ( و نه درست) عکس یادگاری گرفتن ، این گرفتاری‌ها را هم به دنبال دارد.
رخت بستن آرامش روانی از خانواده‌ها و عادی شدن پرخاش‌گری و تندخویی و سر بریدن را نخستین اقدام موثر دانستن هم از دیگر دشواری‌های پیش روی اعضای خانواده ایرانی است.
یافتن مقصر کاری چندان سخت نیست . مقصر در گریبان همه ماست . ما به هر دلیل دیگر فرهنگی و فرهیخته نیستیم.
آگهی‌های تبلیغاتی را نگاه کنید؛ ماست بخر ماشین ببر!
صف بورس‌بازی را نگاه کنید، پیش‌‌فروش خودرو را ملاحظه بفرمائید. 
کارمان شده است پول را از بانک به پُست‌بانک بردن و بی‌خیال که پشت ساختمان بانک چه خبر است.
این اندازه سودازدگی و زر‌اندوزی و پا روی دوش هم گذاشتن و بالا رفتن هیچگاه سابقه نداشته‌است.
جامعه افسارگسیخته، سرانجام یا به کوه ناکامی‌ها برخورد می‌کند یا در عمق بحران سقوط می‌کند.
چه کسی چه بایست بکند، نمی‌دانم به قول حافظ:
مردی از خویش برون آید و کاری بکند


#عبدالرضا_مدرس‌_زاده

 

  • خالدنیوز خالدآباد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی