خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

 بخش اول مطالب 

✅ به بهانه آغاز به کار رسمی مجلس یازدهم شورای اسلامی

بچه‌ها، از هر گروه و هر نژاد
دست اندر دست هم بایست داد 
فارغ از هر زنده باد و مرده باد
سر به راه مملکت باید نهاد..!

✅دروازه بانی رحمت الله فیروزی پور نماینده مجلس و عموم مردم 
✅ طرح پیشنهادات و نکاتی در باب خدمتگزاری در لباس قانون و وکالت مردم 

✍ نگارنده :
               #ماشااله_شکاری
*پژوهشگر جامعه شناسی سیاسی*

🔰امروز چهارشنبه 7 خرداد ماه 99 مجلس یازدهم شورای اسلامی با پیامی ارزنده و راهبردی متقن، از سوی رهبر فرزانه انقلاب حضرت ایه الله خامنه ای (مدظله العالی) فعالیت خود را رسما آغاز نمود.
➖ضمن تبریک به موکلان حوزه انتخابیه نطنز و بخشهای قمصر و بادرود و کلیه مردمان و اهالی نجیب و خونگرم و زحمتکش شهرها و روستاهای تابعه و همچنین #تهنیت و #شادباش_صمیمانه به منتخب عزیز و فعال و پرتلاش #اقای_رحمت_الله_فیروزی_پور برآن شدم تا بدین مناسبت، مطالبی را از سر دلسوزی و البته حاصل تجربیات وحضور در سیستم اجرایی شهرستان در حوزه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و البته اینبار با زبانی ساده و بدور از الایش دانشگاهی، بیان نمایم تا بدین سان شروع خوبی برای این مناسبت عظیم و فاخر ثبت و باشد که در تاریخ شفاهی و ملموس و همچنین فرهنگ اجتماعی، سیاسی این خطه برای همگان به یادگار بگذارم. 

♦️حکایت آنست حال که بخاطر شرایط کرونا در سطح جهان مسابقات فوتبال تعطیل شده و تب و تاب فوتبال خوابیده است بهتر است کمی انتظارات مردم از #نماینده_مجلس را با مثال فوتبالی بیان کنم.
🔻مطالعاتی در دانشگاه هاروارد با مقایسه تمام ضربات پنالتی زده شده در چند فصل از لیگ قهرمانان اروپا محاسبه کرده بود و به نتایج زیر دست یافته بود؛ 
🔸احتمال اینکه دروازه بان به سمت راست حرکت کند و توپ را بگیرد ؛
۱۳ درصد 
🔹احتمال اینکه به سمت چپ حرکت کند و‌توپ را بگیرد؛ 
۱۴ درصد 
🔸واحتمال اینکه حرکت نکند و همان وسط بماند و توپا بگیرد؛ 
۳۳ درصد 
🔺پس اگر دروازه بانی بخواهد تصمیم منطقی و مبتنی بر شواهد بگیرد باید در بیش از ۳۰ درصد موارد در وسط بماند و‌از جای خود تکان نخورد، ولی شواهد مشاهده شده از حرکت دروازه بانها نشان داده که فقط در ۶ درصد موارد #وسط را انتخاب کرده اند. 
🔴برای فهم این رفتارِ به ظاهر غیر منطقی ، محققان چندین مصاحبه عمیق و بی نام با دروازه بانهای مطرح انجام داده اند و به نتیجه جالبی دست یافتند؛ «دروازه بانها تصور می کنن که اگر در یک بازی مهم وسط بمانند و حرکت نکنند #مردم، #رسانه_ها و #هواداران آنها را به عدم تلاش و بی تفاوتی متهم خواهند کرد..!؟ 
➖حتی اگر پنالتی را بگیرد خواهند گفت که دروازه بان کاری نکرده بلکه پنالتی بد زده شده است. اما اگر ضربه به چپ یا راست زده شود و دروازه بان وسط ایستاده باشد آن وقت خواهند گفت که بی عرضه یه پرش ساده هم بلد نبود.
 اگر پنالتی به طرفین زده شود و دروازه بان بپرد اگه توپا بگیرد که قهرمان رسانه ها و هواداران می شود ولی اگر توپا نگیرد خواهند گفت که تلاشش کردو پنالتی بد زده شد»
♦️ دیدیم که قضاوت های غیرمنصفانه هواداران و یا مخالفین باعث شده که دروازه بان تصمیم غیر منطقی بگیرد..!؟ 
🔴 تئوری بازیها هم اینگونه رفتارهای #غیر_عقلایی را تایید می کند که منافع فردی دروازه بان( هرچند الزاما به نفع تیم نیست) ایجاب می کند که بپرد. ** 
🔶🔷خیلی وقتها تصمیم گیرنده از #ترس_قضاوت_دیگران و متصرر شدن در آینده تصمیم می گیرد به هر شکل نوعی فعالیت و تحرکاتی انجام دهد که در راستای خواسته هواداران و‌مردم باشد.
🔻با نگاهی به عملکرد نمایندگان مجلس در ادوار مختلف مشاهده می کنیم که مردم و موکلین همواره بر خلاف نص صریح قانون ، خواسته های اجرایی و تدارکاتی از نماینده مجلس دارند و نماینده مجلس هم متقابلا در گزارش عملکرد خویش کارهای اجرایی را در کارنامه عملکرد خویش با آب و تاب فراوان بیان می کنند. بطور مثال بارها شاهد بوده ایم انجام آسفالت چند کیلومتر راه روستایی، چنان در بوق و کرنا دمیده می شود که انگار فتح الفتوحی شده و بزرگترین پروژه قرن در منطقه افتتاح شده است. 
🔴بیایید بعد از تجربه ده دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی و گذشت بیش از یک قرن از عمر مجلس،و داشتن چند دوره کرسی مجلس برای #بادرود، از این نهاد قانون گذاری انتظارات واقعی داشته باشیم.
🔴اقدامات اجرایی را از مسئولین اجرائی و نماینده دولت مثل #استاندار، #فرماندار و #بخشدار پیگیر باشیم. 

🔻از نماینده فقط اقدامات #نظارتی و #قانونگذاری و #چانه زنی در مرکز قدرت برای اخذ اعتبارات و بودجه انتظار داشته باشیم.
 🔻نماینده محترم، مشاوران و طرفداران پروپاقرص وی نیز منطقی برخورد نمایند و جهت تحقق خواسته اجرایی قول ندهند و آنها را به مقامات اجرایی ارجاع دهند.
👇👇👇👇👇

‍ ⛔️بخش دوم و پایانی مطالب

♦️واقعیت آنست که در یکصد سال گذشته بخصوص در 50_60 سال اخیر بسیاری از شهرها و مناطق کشور از نعمت نفت و بودجه ناشی از آن استفاده فراوان شده و باعث  رونق، شکوفایی و توسعه خود شدند. ولی #شهرستان_نطنز و #بخش_بادرود به هر علتی نتوانست و یا کمتر توانست از این نعمت بهره مند شود.
🔻اکنون چندسالیست که تحت سایه تحریمهای استکبار جهانی، پول نفت از اقتصاد ایران رخت بربسته و اقتصاد در حال انطباق خود با کشور بدون نفت و‌ بهتر بگویم نفت کم و‌ارزان است.
🔻در چنین مقطعی نماینده محترم و  مدیران و‌مسئولین سیاسی و اجرایی کاری بسیار سخت و‌سترگ برای پیشبرد اهداف و برنامه های توسعه دارند.
🔻منطقه بادرود حدودا از ده سال قبل توریسم و گردشگری را محور توسعه خویش قرارداد (ایجاد بومگردی ها، کمپ نمونه گردشگری متین آباد و توریسم مذهبی امامزاده ها و موزه های مردم شناسی و غیره مبین این ادعاست) و امروزه بایستی استفاده از پتانسیل گردشگری به حرف اول قریب به اتفاق مسئولین تبدیل شود و کمتر تردیدی در این خصوص وجود داشته باشد. 
♦️هرچند استفاده بهینه از پتانسیل گردشگری نیازمند تکمیل زیرساخت ها مانند تکمیل جاده های دسترسی و  تکمیل طرح های گردشگری و ساخت هتل ها و مراکز اقامتی و بازارچه های مختلف برای افزایش مدت اقامت گردشگران می باشد ولی با همین امکانات محدود هم گردشگران متعددی وارد منطقه شده و باعث رونق اقتصاد منطقه می شوند. این درحالیست که همگان اگاه و تایید می نمایند که بخش صنعتی و تولید در طول سنوات اخیر تعطیل و قطب کشاورزی و دامداری منطقه نیز به دلایلی از قبیل بحران آب و سرقت احشام و بی ثباتی اقتصادی ناشی از تحریمها عملا به مرده ای بدل گردیده است... 
🔴در چنین شرایطی لازم است مسئولین مختلف برای پشبرد برنامه هایی در این زمینه اتفاق نظر داشته و برای پیاده سازی آنها اقدامات لازم را انجام دهند.
و لذا باعث مسرت و‌خوشحالی می باشد که نماینده منتخب جناب آقای #حاج_رحمت_الله_فیروزی_پور با درک اهمیت توریسم در توسعه منطقه ، بطور جدی پیگیری لازم را در این زمینه انجام می دهد.
➖انتخاب مشاوران و مسئولین دفاتر اجرایی در حوزه انتخابیه و مرکز با لحاظ   شرایط پختگی، بی آلایشی، صبوری و متانت و رعایت اخلاق و انصاف و اشرافیت به امور اداری و نظام بورکراسی و کمیسیونها و کارگروههای تخصصی.
➖ استفاده از نقدهای سازنده همه مردم و اقشار مختلف در دید و بازدیدهای ماهیانه و اخذ نظرات کاربردی و ایده ها و نظرات افراد تاثیرگذار
➖حمایت و مشورت دهی و نظارت در انتصاب مدیران اجرایی چابک، کاری، فنی و متخصص بدون لحاظ توصیه ها و لابی ها
➖فشردن دست سرمایه گذاران و صنعت گران و کارافرینان و فراخوان و جذب آنان در ایجاد کارخانجات وصنایع و کارافرینی و اشتغال
➖سبک کاری چابکی و دوندگی با توجه به روحیات نماینده که انصافا از چنین روحیه ای برخوردارند و حل سریع و مستمر مشکلات و حذف قواعد زائد اداری با ارتباط موثر با روسا و کارشناسان ادارات بعنوان مشاورین فنی خود
➖نقش آفرینی در مدیریت سیاسی کشور، استان و شهرستان و ترمیم هرمهای مدیریتی
➖پرهیز از کلنگ زنی های جدید بغیر از پروژه های بخش خصوصی وسرمایه گذاران و جدیت در اتمام پروژه های عمرانی و تکمیل ان
➖تشکیل کمیته کاری با مسئولیت فردی کارامد جهت فعال سازی شرکت شهرکها و نواحی صنعتی که در حال حاضر با کمتر از 10%ظرفیت خود فعال است
➖فعال سازی جدی صندوق کارافرینی امید (مهر امام رضا ع سابق) برای حمایت از اشتغالزایی
➖ارتباط تنگاتنگ با سازمانهای مردم نهاد و تشکلهای غیردولتی و حقوق و اخذ نظرات کارشناسی انان در حوزه های مختلف جهت پیشبرد اهداف و برنامه ها
➖انتخاب مشاور زنان توانمند و کارامد جهت شناسایی زنان و بانوان فرهیخته و استفاده از توانایی ها و مشارکتذبخشی انان در فعالیتهای اجتماعی و اقتصادی و صنایع دستی
➖پیگیری امور متوقف شده نماینده سابق مرحوم صفاری بالاخص در حوزه تامین آب برای شهرستان
➖جلوگیری و ساماندهی فعالیت و تاراج معادن شهرستان بعنوان یکی از مطالبات جدی مردمان نطنز
➖اصلاح در قوانین و مقررات موضوعه مرتبط با کمیسیونهای 99 و 100 بخشداری و شهرداری و تغییر کاربری اراضی به تناسب فعالیتهای اقتصادی و رونق و جهش تولید
➖اصلاح تعرفه های هزینه های برق در فصول گرم سال برای بخش امامزاده و هزینه گاز مصرفی برای بخش مرکزی با توجه به سوابق پیگیریها از سوی نمایندگان و فرمانداران سابق و کنونی
➖تعریف و ساماندهی فعالیتهای سخت و زیان اور و فعالسازی بخش تولید کشاورزی، دامداری، فخاری همچون سابق و تامین نیروهای کارگری اتباع خارجه با لحاظ محدودیت و برداشتن ممنوعیت
➖بهره گیری از جوانان و مشورت با انان در پیشبرد برنامه ها در راستای تحقق گام دوم انقلاب بعنوان دغدغه مقام معظم رهبری

  • خالدنیوز خالدآباد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی