خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

رسانه ی جامع شهر خالدآباد

خالدنیوز خالدآباد

شهر زیارتی تاریخی خالدآباد یکی از شهرهای زیبا و کویری بخش امام زاده از توابع شهرستان نطنز می باشد . شهر خالدآباد در جوار شهر بادرود و در 25 کیلومتری شمال نطنز و 55 کیلومتری شرق کاشان واقع شده است . این شهر کوچک , کویری و زیبا اولین شهر در ایران است که گواهینامه ی زیست محیطی یورو 14001 را به خود اختصاص داده است . این شهر هنرپرور که به شهر صدا نیز شهره است هنرمندان بزرگی در عرصه ی موسیقی به ایران و جهان معرفی کرده است . استاد ایرج و استاد مهدی خالدی از مفاخر هنر موسیقی خالدآبادی هستند . وجود بارگاه ملکوتی امام زاده آقا علی عباس در این شهر بر معنویت آن افزوده است . چهل دختران حامی امام زاده خالدآبادی بوده اند و در روایات معتبر نقل شده است که پس از شهادت این بزرگوار در منطقه ی گود ریگ خالدآباد به دستور مامون عباسی , شیرزنان خالدآباد کمرهمت بسته اند تا همچون زنان بنی اسد که افتخار تدفین ابدان مطهر شهدای کربلا را در کارنامه ی خود دارند افتخار تدفین پیکر مطهر امام زاده آقا علی عباس را به کمک مردان رشیدشان در کارنامه ی خود برای همیشه ی تاریخ ثبت و ضبط نمایند . متولیان آقاعلی عباس طایفه ی بزرگی از مردم خالدآباد را تشکیل می دهد که از دو طایفه ی سعیدی و عابدی متشکل است و این خاندان بیش از هزار سال تولیت آستان را بر عهده داشته اند و هم اکنون در این شهر ساکن می باشند . زبان مردم خالدآباد تات نام دارد که قدیمی ترین زبان اصیل ایرانی است . خالدآباد بیش از هشتاد اثر تاریخی دارد که تنها 6 اثر به ثبت میراث فرهنگی رسیده است . تپه های باستانی مسی و ابوذر قدمتی 6 هزار ساله دارند .

طبقه بندی موضوعی خالدنیوز
بایگانی
آخرین نظرات

شادروان رضا جمعه خالدی دارفانی را وداع گفت

شنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۵۸ ق.ظ

⚫️ انا الله واناالیه راجعون ⚫️
 
با نهایت تأثر و تأسف درگذشت شادروان  رضا جمعه خالدی فرزند عباس بر اثربیماری قلبی را به اطلاع همشهریان عزیز می رسانیم مراسم تشیع جنازه امروز  ساعت 5ونیم رسمی  ازدرب منزل ایشان به سمت گلزار شهدای شهر خالدآباد برگزار می‌گردد .
#درگذشتگان_خالدآباد

  • خالدنیوز خالدآباد

نظرات  (۹)

جناب آقای مجتبی جمعه ای 

دوست عزیز و گرامی 

کوچ پدر به دیار باغی غم انگیز ترین کوچ است ، او که میرود انگار تمام شهر خالی است،  درگذشت پدر عزیزتات را به شما و خانواده محترمتان تسلیت عرض میکنم.

 

حامد انشایی

  • علی فرازنده خالدی
  • خاندان محترم ومعزای جمعه خالدی:مصیبت وارده؛درگذشت ناگهانی مرحوم مغفورشادروان آقارضاجمعه خالدی راخدمتهمسروفرزندان برومندوداغدارتسلیت عرض نموده ازخداوند منان برای آنمرحوم طلب مغفرت وبرای کلیه برای کلیه بازماندگان ومنسوبین صبروسلامتی راخواهانیم  روحش شاد یادش گرامی (اخوان فرازنده خالدی)

  • علیرض کمالی
  • انا لله و انا الیه راجعون

    خاندان معزا و محترم جمعه ای باسلام وعرضتسلیت بمناسبت درگذشت ناگهانی شادروان مرخوم حاج رضا جمعه ای راخدمت شما و خانواده محترمتان تسلیت عرض نموده و برای آن عزیز ازدست رفته علو درجات الهی را مسئلت داریم و برای بازماندگان بالاخص آقا مرتضی عزیز  صبر جمیل و سلامتی برایشان خواستاریم

  • خانواده حسینعلی کمالی(براتعلی)
  • انالله و انا الیه راجعون

    خبردرگذشت نابهنگام مرحوم مغفور آقارضاجمعه خالدی همه مارا در بهت و اندوهی زاید الوصف فرو برد.بدینوسیله این مصیبت جانکاه را خدمت بیت محترم و معزی جمعه خالدی بویژه عزیز همچون فرزندمان لیلاخانم خالدی تسلیت عرض مینماییم.واژه تسلیت در برابر این مصیبت عظمی بسیار حقیر است شریک غمتان هستیم.

  • پایگاه بسیج فاطمه الزهرا(س)شهرخالدآباد
  • بقامختص ذات احدیت است

    بانهایت تاسف و تاثر و با قلبی آکنده از اندوه مصیبت جانکاه درگذشت پدری مهربان ،خادم الحسین(ع)و نوکر بااخلاص قمرمنیر بنی هاشم حضرت ابوالفضل(ع) مرحوم مغفور جنت مکان خلدآشیان آقارضاجمعه خالدی را خدمت خاندان معزی جمعه ای بالاخص خواهر مهربانمان سرکار خانم لیلاخالدی تسلیت عرض نموده.از درگاه پروردگار منّان آمرزش آن مرحوم  بقای عمربازماندگان را مسئلت مینماییم.

  • حانواده مرحوم سید محمد سیدزاده
  • خاندان محترم ومعزای جمعه خالدی.مصیبت نابهنگام شادروان خادم الحسین اقا رضای جمعه خالدی رابه شما تسلیت عرض نموده وبرای ان سفر کرده غفران الهی وبرای کلیه باز ماندگان صبر وسلامتی آرزو مندیم .روحش شاد ویادش گرامی.

  • محمودرضا مدرسی
  • مصیبت وارده را به خاندان محترم جمعه خالدی و بخصوص برادران و فرزندان آن  مرحوم مغفور تسلیت و تعزیت عرض نموده و برای آن مغفور غفران و آمرزش الهی را از خداوند متعال خواستارم . 

    روحشان شاد و یادشان گرامی

  • علیرضا خادمی خالدی
  • خاندان محترم جمعه خالدی بدینوسیله مصیبت درگذشت نابهنگام شادروان رضا جمعه خالدی را خدمت شما تسلیت عرض نموده واز درگاه ایز د منان برای ان عزیز سفر کرده غفران الهی وبرای بازماندگان صبر وسلامتی ارزومندم روحش قرین رحمت واسعه الهی علیرضا خادمی خالدی

  • علیرضا رشیدى خالدى
  • خاندان محترم و معزّاى جمعه اى ضمن سلام ، بدینوسیله مصیبت وارده درگذشت نابهنگام شادروان آقاى رضا جمعه اى را خدمت شما تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منـان براى آن مرحوم غفـران الهـى و براى کلیـه بازماندگان خاصّـه همسر و فرزندان داغدیده صبر و سلامتى آرزومنـدم .

    روحـش قرین رحمت واسعـه الهـى

    علیرضا رشیدى خالـدى